För dagen och för natten

publicerat i Allmänt;
8 december

(null)

Dagens änglaord

"Jag såg spår av änglar på marken.
Himlens skönhet gående för sig själv i världen."
Petrarca
<3

Torsdag kväll:
Jag hittar inte nattcremen för ansiktet. Tar dagcremen istället. Och ett minne dyker upp. Det var i Göteborg för några år sedan. Jag hade läst att många företag lurar en att köpa både dag- och nattcreme, som visat sig innehålla precis samma ingredienser...Så när mamma och jag besökte en hälsobutik och damen som jobbade där beklagade att nattcremen i den exklusiva serien av ekologiska  skönhetetsprodukter dessvärre var slut, så säger jag: "Ja, ja, men dag och nattcremen innehåller troligen samma saker" Av damens blick förstod jag att det var som att svära i kyrkan..."Nej, men åh nej, inte de hääär produkterna, inte det hääär märket inte!!! Nattcremen innehåller speciella ämnen som gör UNDERVERK med huden under natten."
Jag minns inte om jag sa något mer men jag tror att jag började snurra på några burkar med vitaminer istället...
Vi köpte inget där, varken jag eller min mamma...
I övrigt så gillar jag hälsobutiker. Faktiskt. ;-)

Fredag:
Efter tre dagar med förbaskad värk i muskler och leder ska det bli skönt att få komma på behandling hos min syster K som är osteopat. Och inte blir det sämre av att min syster T bjuder på middag. Lucky me <3

(null)
Nja...det är väl inte dags att vinterstyla sig så mycket här där jag bor. Men det blir nog framöver...:-)

En riktigt trevlig helg med två tända ljus önskar jag dig!
Kärleksljus
❤️

Taggar: #nattcreme#dagcreme#vintermössa#osteopat;

Kommentera inlägget här :