Änglalika

publicerat i Allmänt;
7 december

(null)

Dagens änglaord

"Jag såg dem med mina egna ögon lika klart som jag ser dig. Och då de gav sig av, brukade jag gråta och önska att de skulle ta mig med sig"
Jeanne D’Arc
<3

Mitt i den mörka verkligheten dyker det upp ljus. Ljus som visar att kärleken finns. Ett av detta ljus lyser från Österrike som nu är det 26:e landet att godkänna samkönade äktenskap. Så fick kärleken vinna även där. <3

I mörkret råder bland annat Trump. Det han gör när han erkänner Jerusalem som Israels huvudstad är förödande för möjligheten till fred. Nu blossar oroligheterna, upproret och våldet upp igen...Undrar vad han tänker hitta på härnäst för att visa vilken makt han har? Världen verkar vara en lekstuga för honom...Det här är mina tankar om detta, det finns de som har andra tankar, ser det från en annan synvinkel. Jag respekterar det förstås men jag respekterar inte Trump. 
Det är juletid. Enligt kristendomen föddes det en gosse i ett stall i Betlehem. Enligt traditionen firar vi den gossens födelsedag på julafton. Och änglarna sjöng om fred på jorden...Trump utger sig för att vara kristen...
Fred på jorden...när? 

Och på tal om änglar. Idag har Angela och Angelica namnsdag! Angelica kommer från latinets "änglalika". :-) 

Visst finns det änglalika människor, även om de inte bär namnet! :-)

"Det finns människor som fångar dig när du faller  -
de är dina änglar på jorden"
<3

Och så finns det såna här :-)
(null)

Frid och Fred önskar jag oss alla
❤️

Taggar: #änglalik#ljusimörker#trump#fred;

Kommentera inlägget här :