Änglaljus och lyckorus

publicerat i Allmänt;
12 december

(null)

Dagens änglaord

"Värmen från en ängels ljus kan trösta dig i mörkret."
<3

Tröst och glädje var det jag kände när jag såg på Svenska Hjältar-galan igår kväll. Samtidigt som jag rördes till tårar.  <3
Om du missade den, se den! Man mår så bra av att se dessa människors mod och engagemang . Och inte bara människor. En fin hund fanns med bland hjältarna också! <3
<3

Och i övrigt? Tja...;-)
Läser att det är krisbemanning på Postnord inför jul...Postnord...ett företag som absolut inte är med sin tid...att e-handeln ökar stort varje år verkar komma som en överraskning för dem...
"Säkert som ett brev på posten"? Det var längesen det uttrycket hade någon form av funktion....;-) "Lika osäkert som ett brev på posten"...är det nya...

Och Arne Weise svär och förbannar valet av årets julvärdar. För det första för att de är två istället för en och för att det inte är direktsändning utan redan inspelat. Alla har väl sina tankar om detta...min är väl att det inte blir samma känsla när det är inspelat. Å andra sidan hinner vi sällan se på TV på julafton hos oss. Vi slår på vid klockan tre och ser Kalle Anka & Co och sen stänger vi av. :-) Sen läser jag dagen därpå i tidningen om julvärden "skött sig bra eller dåligt" ;-) Men, jag vet, för många ensamma betyder julvärdskapet mycket....

(null)
Hittade den här på Fb. Stämmer in en del på mig. ;-))

Idag har jag gjort en lista över sådant som bör göras men som är lätt att glömma bort ;-) 
Julkort ska skrivas bl a. Jag kräver inga julkort till mig men jag gillar att sända julhälsningar. Och jag uppskattar verkligen de kort jag får. 

Allt på listan kommer nog inte gå att checka av men det får vara så.  (null)

Nu är det kväll och allt blev inte gjort men det får vara nog med det som blev. Sitter här i lyckorus över en fantastisk julgåva som jag fått idag. Är så oerhört tacksam. Jag ska "plocka ut den" i januari. :-)  Berättar mer då. Att få läsa fina ord om mig själv...blir så varm och lycklig <3

I morgon kommer hon, Lussebrud...ljus i mörker. 

Kärleksljus
❤️

Taggar: #julgåva#lyckorus#änglaljus#detärnog;

Kommentera inlägget här :