Den goda fortsättningen

publicerat i Allmänt;
(null)

"När juldagsmorgon glimmar..."

Eller ja, den glimmar väl inte och jag var inte uppe i ottan. Men jag vaknar med en känsla av frid, glädje och tacksamhet inom mig. Tacksam för den trevliga julafton jag fick vara med om igår. I lugn takt gick dagen. Vi valde ut tv-program med julmusik. Och så Kalle förstås. Vi åt god mat och satt runt bordet och samtalade länge i lugn och ro. Julklappsutdelning med en uppspelt hund i huvudrollen ;-) Han älskar julklappar! Julen doftar och smakar så gott ;-) 
(null)
Bild från dan för dopparedan...en del gillar överdåd, jag gillar det enkla. Huvudsaken är att man trivs. :-)

Nu är äldste sonen och Izabelle på väg upp till oss från Stockholm. Ska bli mysigt att träffa dem igen. 

Jag kollar nyhetsflödet. Mycket elände som vanligt. Kollar Facebook-flödet och mitt bland alla härliga bilder från vänners julfirande hittar jag Peter Robsahms tankar om godhet. Om godheten som måste försvaras eftersom den misskrediteras nuförtiden. Han skriver så bra, Peter! Om kärleken och godheten som bästa läkemedlet. Om att det vi ger till någon annan kommer tillbaka till oss själva. Att vara god för godhetens skull. Att känna att man räcker till. Att inte döma sig själv så hårt. Att sträcka ut en hand och att ta emot en utsträckt hand. Det är ju självklarheter egentligen, men idag behöver vi påminna oss om detta. Om vem som är vår nästa. Om vad godhet är. Om respekt för medmänniskor. Om repekt för oss själva. 

Slut på juldagens "predikan". :-) 

God fortsättning på julen!
Du räcker till!
Kärleksljus
❤️

Taggar: #godhet#respekt#fortsättning;

Kommentera inlägget här :