Gnäll eller snäll?

publicerat i Allmänt;
21 december 

(null)

Dagens änglaord

"Vi skall finna ro. Vi skall höra änglarna sjunga, vi skall se himlen tindra av diamanter"
Anton Tjechov  Onkel Vanja
<3

Och så "dagens Maria" :-)
(null)
Utan barn denna gång.  Det här är egentligen inte "min stil" men jag föll för den ändå. Nu tittar Maria upp bland blombladen. ;-)

Vintersolstånd...hm...och det regnar...hm...Det "borde" ju vara något åt det här hållet...eller?  (null)
John Bauer 


Längtan efter julefrid...skrev jag om igår...
Julefrid lär det inte bli för alla dem som:

Är utförsäkrade men fortfarande sjuka 
Är sjukskrivna men får avslag från Försäkringskassan
Är arbetslösa
Är ensamkommande med utvisningshot över sig
Är fattig pensionär
Är i behov av assistenter men fått den tjänsten indragen eller inte fått hjälp alls
Är gravid och riskerar att få föda i bilen
M fl

Vi lever i ett välfärdsland där många människor kämpar för att få sitt liv att gå ihop. Där människor protesterar och demonstrerar och kämpar för rättvisa och ett drägligt liv för alla. 

Vi lever i ett land där politikerna vänt människorna ryggen. Där man i stort sett har samma förslag från vänster till höger men ändå inte kan samarbeta. 

Jag vet, jag låter arg och upprörd nu, och det är jag väl men samtidigt så trött på att lyssna på politikerna. Jag som alltid gillat politik...förr...:-(

Men nu ska jag väl inte vara "sån"...inför julen ska man vara snäll...jag får väl ta en pepparkaka till, det räckte tydligen inte med de två som jag fick av min fina frissa idag...;-)

Jag skulle kunna gnälla på Postnord också...eller "rasa" som media alltid skriver så fort någon/några klagat på något. När det gäller Postnord så finns det verkligen anledningar att "rasa"...men det hjälper nog inte....

Okey! En pepparkaka till! :-) 

Andas! 
Jag är väldigt tacksam över alla fina julkort som kommer fram och alla andra  fina julhälsningar via nätet. <3

I övrigt så är jag stressad nu. Jag erkänner det...
Andas!
Hoppfullheter
❤️


Taggar: #gnäll#snäll#enpepparkakatill;

Kommentera inlägget här :