Charmtroll, vansinnigheter och meditation

publicerat i Allmänt;

Fredag. Ja, plötsligt var det fredag igen ;-)

Packade upp det sista ur resväskan idag. Ställde väskan på "på-väg-ner-i-källaren-plats" för nu tar det nog ett tag innan den behövs igen. 
Konstaterade att mina kläder alltid har en "päls"...jag är hundägare...;-)

Ungefär så...;-)

Och på tal om hundar. Besökte idag, på jobbet, detta charmtroll och hans matte förstås. Hon har också sin charm ;-) 


Bowie! <3

"Du kommer nog med på bloggen ikväll", sa Bowies matte till honom...och ja...självklart!


Nu tänker jag bli lite "politisk":-) Även om jag blir snurrig och trött på alla turer med Trump och lögner och rasism så tycker jag ändå att man ska vara lite uppdaterad. Och sen får man ha sina åsikter. Men inte blanda ihop åsikter och fakta. Här är mina åsikter och upplevelser:

Klassresa. Israel. Jerusalem. Jag och en vän träffar och samtalar några gånger med en trevlig israel. Han är jude. Hans bror är läkare och bor i Sverige. Han vill också flytta dit. Till drömlandet. "Nej", säger jag, "gör inte det. Vi gillar inte utlänningar i Sverige"... Året var 1976...
Vad skulle jag sagt idag? "Nej, nej, kom inte hit! Vi har inte råd med dig. Och inte plats. Och förresten så får våra gamla ingen sylt på plättarna om du kommer"...

Märkligt land Sverige. Där finns svenska politiker som svartmålar sitt eget land...sprider lögner och fördomar utomlands... Jag bara skakar på huvudet och önskar att allt bara vore ett vansinnigt idiotiskt skämt...

Samtidigt så undrar jag om Sverige verkligen är så känt i världen som vi tror. Och hur länge kommer vi fortsätta att vara i fokus? Jag menar, de flesta blandar nog fortfarande ihop oss med Schweiz...

Självklart så förstår jag motivet, agendan...jag kallar det rasism och främlingsfientlighet...

Jag gillar att kungen kallar Trumps lögner om Sverige för "vansinnigheter".
Och jag gillar Reinfeldts fråga till Trump angående hans ovilja att släppa in invandrare i landet: "hur tror du att USA kom att bli USA?"


Världen utanför...<3

I min lilla vrå av världen tänker vi se TV och bara koppla av. 

Jag kanske ska meditera lite först. Har köpt en CD med Deva Premal "Embrace". Perfekt att meditera till. <3

Önskar Dig en fin helg!
❤️

Kommentera inlägget här :