I galopp med mopp

publicerat i Allmänt;

Morgon...
Genom fönstret, en solstrimma hopp
Lyser på min värkande kropp
Orkar jag ta mig opp?

För viljan finns inget stopp
Dricker te i vacker kopp
Väcker dimmig knopp

Börjar städa med blöt mopp
På golvet dropp dropp
Runt i lägenheten går mitt lopp

Avslutar min galopp
Det blev rent, ingen flopp
Smutsen åkte på en propp...och moppen fick sig ett dopp ;-) 



Ja, ungefär så...;-) 

Lika, fast olika <3


Jag blev godkänd på örtteoriprovet!

Alla rätt t o m! 
;-)

Idag kom favvotidningen Nära med posten. Tema: Meditation. Bra, behöver få motivation att meditera igen. Läser om en skola i USA där man har infört ett meditationsrum för stökiga elever. Där de kan få komma och lugna ner sig. Med goda resultat. Uppskattat av både elever och lärare! Via meditationen får de verktyg att hantera sin ilska. Omdirigera den. Ett barn har tagit med sig sin kunskap hem och lärt sina föräldrar att lugna ner sig och andas. :-) 

Tänk om...alla människor lärde sig meditera...få lugn inom sig...tänk om...det kanske kunde skapa fred? ;-)
Meditation kanske är vägen, verktyget, den kärleksfulla lösningen...

Mediterar du? Det är frivilligt, men fantastiskt...<3

Världen utanför finns kvar när min meditationsstund är över. Men jag kan möta den med lugn och ro i mitt sinne.
❤️

Ljus och Kärlek
och Frid
❤️

Kommentera inlägget här :