En härlig gråmulen torsdag

publicerat i Allmänt;

Vad gör man för att förgylla en gråmulen torsdag i februari? Jo, jag går till världens bästa frissa och blir klippt och får lite extra färg i håret. (Okey, det var inbokat sen tidigare, men ändå...;-)

Sen njuter jag av färgprakten i blomsterstånden på torget. Och av stadslivet. Folkvimlet, bruset...:-) 
Min sjukdom gör att jag bara klarar detta då och då i små doser. Tyvärr. 
Och så gör jag något jag tänkt länge, kikar in i en spännande livstilsbutik som en bekant öppnat. Så mysig. Så annorlunda. Så läcker butik. Cotton&Steel i Gävle. Där fanns tavlan som bara "är jag"! Alltså min stil;-) 

Love it! <3

En kär vän till mig frågade mig häromdagen hur min värk är. Alltså min fibromyalgivärk. Det är alltid så svårt att förklara, men jag blir så glad när någon frågar. (Speciellt en som får lyssna på mitt "gnällande" titt som tätt) 

Fibromyalgi är så mycket mer än värk i kroppen men jag passar på att ta upp just värken nu. Så här är det för mig: (Illustrerad med några buttra gurkskivor som stirrade på mig från skärbrädan ;-)

Ja, ungefär så...inte hela tiden och inte på samma plats på kroppen...


Tacksam för att det finns såna som orkar lyssna på mitt gnäll! <3 Och som stöttar och försöker förstå utan att döma. Det är ju en sjukdom som inte syns utanpå. 

Glada nyheter hade jag utlovat...får bli en annan dag. :-) 

Hoppas att du har upplevt positiva saker idag! Vi behöver det i en mörk värld. Färgglada blommor t ex! 

Ljus, fred och kärlek

❤️

Kommentera inlägget här :