Vilken vacker gåva!

publicerat i Allmänt;

Torsdag. 
Livet känns lite lättare idag. Orkar ta mig till jobbet och fixa lite. Går en trappa upp och hälsar på mina vänner, den fyrbente och den tvåbenta. Den fyrbente studsar (flyger?) upp i min famn och sen ska han ner på en gång ;-) Den tvåbenta tar det lite lugnare. :-) Hon har en gåva till mig. En mandala som hon målat. Det är en av de vackraste gåvorna jag någonsin fått! 

Fotot ger inte målningen riktig rättvisa men ändå...<3

Jag är djupt tacksam och väldigt glad. <3 Vilken gåva <3


Ska köpa en fin ram och sätta upp den på ett passande ställe. Där jag kan ha den framför mig när jag mediterar. 

Mandala är en form av meditation. Den symboliserar det universum som individen träder in i. (Wikipedia)




Från Fb Kreativ Insikt

Tacksam är jag idag <3


Men också bekymrad. Oroar mig över det faktum att barn från Afghanistan tar sina liv här i vårt land...De som flytt från hemskheter vi inte ens kan föreställa oss. Hit kom de och sökte skydd. Men hoppet släcktes. Nya asylregler. Lång, frustrerande oro och väntan. En del klarade det inte längre...Hur kan vi göra så mot dem? Vi kan protestera...vi kan det. 

Snö i Göteborg, nästan ingen snö i Gävle. Märklig vinter :-) 

I morgon kommer Izabelle. Förbereder oss för "full rulle" igen ;-) 




Från Kreativ Insikt

Kom ihåg detta! 

Så stor, viktig och värdefull är Du! 
❤️

Kommentera inlägget här :