"Allas våra barn"

publicerat i Allmänt;

Idag måste jag samla mig för att kunna skriva. 

Om det som får många att skriva i affekt. I frustration. Av vanmakt...
Det smärtsammaste som finns att skriva om.
Om barn. Barn vars barndom tas ifrån dem. För att perversa män våldtar dem. På bordeller i många länder. I hemmet, på nätet...här och i övriga världen...
Pedofiler. Som köper barn. Som säljer barn. Som filmar övergreppen och säljer filmerna. Osv...
Det finns inte ord för denna grymhet och ondska. 
De få som åker fast för dessa fruktansvärda brott får i vårt land mycket låga straff. För så ser vår lagstiftning ut. 

Nu höjs röster för en ny lagstiftning. De flesta partier är för. Men det behövs mycket och starka påtryckningar från oss "vanliga" för att något ska ske överhuvudtaget. Barnen har inte tid att vänta på någon "utredning"! 

Så gör vad Du kan! Läs i Aftonbladet som skriver om detta nu. Skriv under för förändring. På nätet finns: "Skärp straffen för nerladdning av våldtäkt på barn" som är ett upprop till regering och riksdag. Stöd gärna föreningen Love and Hope (tidigare LoveNepal) som vill rädda flickor ut från sexhandeln. 

Vi kan alla göra något! Vi kan alla göra skillnad! 

Det här engagerar mig djupt idag. Även om mitt engagemang går långt tillbaka i tiden när det gäller barns rättigheter. Ända sen jag gick med i Rädda Barnen någon gång på 80-talet. "Man gör det lilla man kan" <3

Ute snöar och blåser det. Inomhus sprakar brasan i öppna spisen. Jag är beskyddad. Jag är välsignad. Tacksam för det. 

Var rädd om Dig!
Var rädd om allas våra barn!
❤️

Kommentera inlägget här :