"Lite lagom, sådär!" ;-)

publicerat i Allmänt;

Fredagen den 13:e januari. Tjugondag Knut. 

Vindstilla!
- 6 grader. Sol och blå himmel. Vackert vitt på mark och växter. Det knarrar under stövlarna när jag promenerar, det glittrar i snökristaller och vattendroppar. 
Åh, precis så här ska vintern vara! :-)

Ser du att jag är med på bilden? ;-)

Vill nästan stanna tiden just nu och bara njuta av vintern. Bara några dagar till, snälla vädergudarna? ;-)


Talgoxarna far som pilar mellan träden här och så stannar de en stund vid fågelmatarna och får sig ett skrovmål. Kurre Ekorre smaskar i sig av fröna som ramlat ner på marken. 

Jag sov skapligt trots att det var fullmåne i natt. ;-) Och ännu har jag inte haft någon otur idag, datumet till trots. Visserligen satte jag på mig tröjan bak och fram i morse men dagen har inte känts bakvänd i övrigt. :-) 

Sådana här dagar samlar jag energi. Andas. Andas in den friska luften. Andas ut oro. 
Lite jobb och lite vila. Lite skapande. (Målar lite igen) Ibland är lite lagom bäst ;-) 

Nu hoppas jag från djupet av mitt hjärta att även du har möjlighet att njuta av vintern. "Lite lagom sådär" ;-) 
Och att din helg blir en bra helg! 

Kanske upptäcker du också "ugglor i snön"...?:-)

Som avslutning bjuder jag upp till en "lagom dans"! ;-))

Allt gott!

❤️

Kommentera inlägget här :