Min vintergåva

publicerat i Allmänt;

Jag uppfattas kanske som lite enformig men nu fick jag ännu en fin vinterdag att njuta av. Känns som en gåva. Och den gåvan vill jag dela med dig via foton. Om några dagar ska det bli värmegrader och regn...

Solen värmde mot ryggen idag :-)
Staketet har fått vintermössa ;-)
Grantopp!
Lite vårkänsla tycker jag att istapparna ger :-)
Ser ut som om någon sover halvsittandes...;-)

Jag är väldigt tacksam över de fina dagarna jag fått. Ska försöka låta bli att gnälla sen om det blir "tråkvinter" igen ;-) 

Make och hund har varit i stan idag. Med sig hit ut hade de sen min trumma. Så nu ska det trummas lite igen. Länge sedan sist. :-) 


<3 "Hjärter snö" ;-)

Så här skrev jag för tre år sedan. Känns ungefär lika idag. :-) 


Vandrar i ett vinterland
Snötyngda träd bildar portar
Solglitter mellan stammarna
Tystnad
Stillhet
Allt som hörs är knarret under mina skor
Jag går lite försiktigt för att inte störa
Rådjursspår i snön
Allt vilar
En nästan magisk vila
Vintermagi
Himlen är ljusblå med ett rosa skimmer
En skön tystnad
En förunderlig stillhet
Saknar ingenting
Här är här
Nu är nu
Stannar upp
Blir ett med det vackra
Andas in skönheten
Oändligt antal snökristaller skapar konstverk
Lycka
Magisk vinterlycka
Naturens konstverk i vitt och svart
Magisk skönhet
Magiskt ögonblick
Tack för att jag får uppleva detta!
Ett kärleksbudskap från alltets källa
Andas in
Blir en del av magin
Vintermagi
❤️





Alla dessa snökristaller...Vilka konstverk...:-)


Ljus och Kärlek
❤️

Kommentera inlägget här :