Nu skriver vi 2017

publicerat i Allmänt;

Det är nästan redan förmiddag när jag vaknar och tar mig upp. Det ser ut som om det varit fest i lägenheten i natt....;-) Spåren är tydliga, ändå var vi bara tre personer...och en hund...

Spåren från gårdagen ska städas bort. Och diskas bort. Men de trevliga minnena bevarar jag inom mig.

Två småvinster på Bingolotto! God mat, trevlig stämning, goda samtal, bra musik på TV:n. Och vid 12-snåret (och flera timmar innan) ett enormt fyrverkeri från alla håll i stan. Vackert, onekligen vackert, men jag sänder tankar till alla stackars djur. Vår egen hund var helt oberörd av alltihop, tack och lov. 
Vi skålade i champagne och kände att det var ganska skönt att vi inte avgett några löften som måste hållas. ;-)

Klockan närmar sig 12. Mamma och jag sitter fortfarande vid frukostbordet, iklädda morgonrockar och pratar över en kopp te. Solen tränger in genom fönstret. Hustaken är vita av frost. Vi bläddrar i boken. Lena och Gösta Linderholms "Livsnjutarboken". Mamma vill skriva av några recept. Jag tar kopior på dem. Vi tillhör två olika generationer, mamma och jag. Men det är nog skönt för henne att slippa skriva. Hennes fingrar är krökta av artrosen.

Vid ettiden går vi ut i solen. Lite kallare än igår men hög skön luft och frostigt vackert.  

???

Vi ser något speciellt också under vår promenad. I ån. En säl! Den är så söt när den tittar upp ovanför vattenytan. Sen simmar den under ytan igen. Tyvärr för långt bort för att jag ska kunna fota den. Jag hoppas att den når havet, vilket jag tror är dess mål. Vi pratar om sälen, kan det vara ett gott tecken att se en säl första dagen på nya året tro? ;-)



Nu packar vi. I morgon skjutsar vi hem mamma. Ska bli kul att återse Göteborg igen. Men vi vänder ganska snart tillbaka hem. Det blir en kort visit. 


God fortsättning!
Frid och allt gott
❤️


Kommentera inlägget här :