Befriad kvinnokraft, nu vaknar gudinnan

publicerat i Allmänt;

Idag börjar Prideveckan! Låt Kärleken leva <3 Kärleken som har alla regnbågens färger. <3


Ja, precis så är det. Jag har insett att jag absolut inte kan acceptera och definitivt inte förändra. Så jag släpper taget. 

Jag kan inte stödja eller vara medlem i en organisation där det fortfarande råder konservativa värderingar. Där män anser sig ha rätten att inte samarbeta med kvinnor. Där män och en del kvinnor inte accepterar könsneutrala äktenskap. Man talar sig varm om kärleksbudskapet men...nej, jag orkar inte skriva om det längre. Alla strider om rätt tro och rätt kyrkosyn...
Jag var med i kyrkan för att stödja deras sociala verksamhet men nu har jag nått en punkt där jag måste få ro i min själ. Av kärlek till mig själv och till den starka kvinna jag innerst inne är sa jag upp mitt medlemsskap i svenska kyrkan idag. Ett steg i min transformation. Min tro, min personliga tro har inte förändrats, men det religiösa oket som legat så tungt på mina axlar, har jag nu lagt av mig.
Med all respekt för mina "kyrkliga" vänner och släktingar som gör ett gott arbete lämnar jag nu era strider. 
Den dagen Kent Wisti blir ärkebiskop kanske jag återvänder ;-) 

Satir när den är som bäst

Jag vill också bestämt säga att detta mitt beslut är mitt, min ståndpunkt, och jag ställer inte upp på någon som helst diskussion och är inte intresserad av något som helst ifrågasättande. Alla är fria att tycka, tro och tänka. Och respektera. 


Nu vill jag få ro i min själ. 


<3 <3 <3

Att gå ur kyrkan är ett yttre steg. En personlig manifestation. Nu återstår den inre förändringen. Där får jag hjälp <3 Tacksam <3

Jag har aldrig känt mig hemma i kyrkan. Jag trodde att det var något "fel" på mig. Sen slutade jag att vara aktiv. Men först nu börjar jag förstå att "hemma" inte är kyrkan. Hemma är inom mig själv. 


Jag är befriad. 

Dansa glädjen i mig
Dansa du gudinna
Låt vinden leka i ditt hår
Känn marken mot din nakna fot

Spegla dig i ljuset
Sväng runt, sväng runt
Armarna mot himlen
Sväng runt, sväng runt

Klappa dina händer i takt
Stampa dina fötter mot jorden
Låt höfterna gunga
Sjung!

Sjung av glädje, ett glädjetjut
Sjung av tacksamhet
Känn hjärtat slå
Känn din frihet

Du lever!
Du är älskad!
Dansa, dansa, dansa!
Du Är!

Känn din kraft
Din kvinnokraft
Dansa du gudinna
Dansa du kvinna!

Den skrev jag för längesen. Orden kom till mig. Nu ser jag vilken kraft den har! <3

Jag ska återupprätta det vissa av kyrkans män tagit ifrån mig: Min värdighet som kvinna. Nu vaknar kvinnokraften. Nu vaknar Gudinnan. <3

Gårdagen var: sommar! Vi satt ute i växthuset till 23-tiden och njöt av den ljumma sommarkvällen. Äntligen! <3


Jag känner mig både stark och skör på samma gång just nu. 

Det är nog som det ska vara. :-)

Kärleksljus
❤️

Kommentera inlägget här :