"Blomhuset, heter det!"

publicerat i Allmänt;

Plötsligt är det varmt. När sonen hämtat Izabelle och vi vinkat av dem lägger sig tröttheten över oss. Men kan inte sova. Sitter ute i solen och njuter. Bäst att passa på :-) 

Igår kväll tog vi oss en sväng i växthuset, jag och Izabelle. Vattnade och sprutade såpavatten på en blomma som fått ohyra på sig. Förresten så heter det inte växthuset längre, det heter "blomhuset" enligt Izabelle. ;-) 

Som alltid blir det tyst och stilla när hon lämnat oss. Hunden drar en suck av förnöjsamhet och lägger sig och sover. Jag saknar redan barfotaspringet och det gemensamma skrattet. Underbara unge! <3


Men vi behöver ta igen oss lite nu, farmor, farfar och hund. ;-)

"Vinbären är röda nu, farmor!" <3

Jag läser om och ser bilder från mina vänner och släktingars semestrar. Några är utomlands med garanterad sol, värme och bad. Andra njuter av sommaren i Sverige. Njuter av sol och bad när möjlighet ges. Några är tyvärr sjuka. Andra jobbar för fullt. 

Hur kommer vi minnas sommaren 2017? Det är nog lite olika det ;-) 

I september tänker jag sammanfatta min sommar och välja ut det jag vill minnas :-) 

Nu blir det jobb för min del. 

Ta vara på ljusglimtarna och det som ger guldkant i din tillvaro. Det är en hel del om man tänker efter ;-) 

Kärleksljus
❤️

Vacker himmel igår kväll :-)

Kommentera inlägget här :