Fruntimmer, dubbelhakor och om att inte döma

publicerat i Allmänt;

Ibland plockar jag fram "Lilla Fruntimret" av Gunilla Dahlberg. Den har några år på nacken och säkert har jag haft med henne förr här men ändå. :-) 



Jag också...;-) 



:-) Igenkänning ;-)


Sol ömsom mulet här idag. Värk i våra kroppar. Det är inte bara jag som har värk nu, även maken. Dessvärre...Vi kämpar på så gott vi kan. Försöker hitta balans i vila och aktivitet. Hunden verkar inte ha värk. Hans största problem är som vanligt: "blir det någon mat snart?" ;-)

En promenad klarade vi av ialla fall. Då fick jag syn på denna skönhet. Vet ännu inte vad det är...

Ska kontakta svåger för svar...:-)

Har uppdaterat mig angående nyhetsflödet via mobilen. Så mycket elände. 

Och så det här:
Allt är inte alltid som vi tror. 
När Tyskland röstade om gayäktenskap röstade samtliga muslimska ledamöter, 6 st, för detta. Från Angela Merkels parti, med kristen grund, röstade ett flertal mot...

Grattis Tyskland! <3

Alltid lika härligt när  Kärleken vinner. <3

Men när en svensk präst i en kommentar angående vigsel av samkönade i vårt land, skriver att om man samtycker till synden (homofila handlingar) så får "djävulen dig till sin" och du är förlorad för himlen...då blir jag både förbannad och väldigt upprörd! 2017 och denne person skräms med djävulen! :-(

Har för mig att det står i Bibeln något om att "döm inte, så blir inte ni dömda"...

I rättvisans namn ska sägas att de flesta inom Svenska Kyrkan inte beter sig så här. :-) Det är verkligen religionens baksida det här att Bibelns texter måste tolkas vilket innebär att man bråkar om "vem som tror rätt". 

Suck...skönt att inte vara aktiv längre inom kyrkan. Men jag bryr mig eftersom jag en gång var aktiv. Och att jag tycker att det viktigaste är att tala om Kärleken. Och Friheten. Och Freden. Och Upplevelserna. Det är vad människor behöver få höra idag. 

För mig kommer inte tro utifrån och inte från andra människors ord.Utan från mitt inre, min upplevelse av det vi kallar andlighet/Gud/Universum/Källan.

Jag säger inte att jag har "rätt" men jag godtar inte att "troende" dömer (och skrämmer) andra människors tro. Det beteendet handlar om makt, inte kärlek. 
Så länge du inte skadar dig själv eller någon annan så är Kärleken "rätt". 
Kärleken är rättesnöret. Alla människors lika värde är grundstenen. 

Ska jag sluta predika nu? ;-) Ja, det ska jag! 

Kom ihåg att du är Fri i din tro och i din Kärlek. Och Kärleken har många färger och nyanser. 
❤️
Go lördag på dig! 
❤️

Kommentera inlägget här :