I skogens pelarsal

publicerat i Allmänt;

Här i skogens pelarsal
Håller småfolket sin bal

Där är allt som befalls
Att man bjuder upp till vals

Mattan är av mossa grön
För fötterna så skön

Kanske kan du dem ej se
Men de vill oss be:

Låt oss bara vara
Så är ni så rara

Furorna så raka
Över oss vaka

Över stock och över sten
Vandrar våra korta ben

Solen genom trädkronor lyser
Så att vi inte fryser

Om kvällen, månens ljus
Leder oss till våra hus

I stubben vi sover gott
Nöjda med vår lott

Man kan inte vara kräsen
När man är ett litet väsen

Hoppas du nu alltid minns
Att vi faktiskt finns

Nu till tjärnen för ett dopp
Det gör nytta för varje kropp

Tallkotte på dig! 
;-))




Fantasin flödar just nu. Eller? Jag tyckte jag såg...jag tyckte jag hörde...;-) 

Nej, jag har inte den förmågan. Tyvärr. Men jag har vänner som har det. Folk i alla tider har "sett" det andra inte ser. På gårdarna förr. I skogen. Folktron kallas det. Massor med förklaringar som skuggor och annat har dykt upp. För i vår upplysta tid så "vet vi"...Gör vi? Är vi helt 100 på det? Varken för eller emot kan bevisas. 
Skogens hemligheter. Skogens magi. Älvorna som dansar...mmm...spännande. :-)

Några av er tycker nog att jag nu bara svamlar...andra hurrar nog och tycker att "aha, nu börjar hon äntligen förstå". 
Det är okey, för min del, med båda reaktionerna. Det bjussar jag på ;-) 


Nu sjunger vita rosorna på sista versen för denna sommar. Känns alltid lika sorgligt. Välkommen tillbaka nästa sommar. <3


Nu hoppas jag att Pionerna snart slår ut. Knopparna är jättestora. 

Rosorna vi fick i gåva är helt underbara:

Och i gamla köket har de vackra vilda blommorna fått sin plats. I den vackra vasen med galler, som också den var en gåva. 

Om dagens väder kan jag bara säga: underbart! :-) Sol och värme och en skön frisk vind. 

Passade på att träna yoga ute. Det märktes att jag inte gjort det på flera veckor...knak och knaster i leder och nacke ;-) Men skönt samtidigt. :-)

Ännu har vi inte kommit ut någon sväng med båten. Våra kroppar har varit för trasiga. Förhoppningsvis är vi båda på bättringsvägen nu...


Ibland måste vi vila. Ser ut ungefär så här. Fast tvärtom ;-) Hunden använder någon av oss som kudde...;-))


Semester eller ej: Ha det gott! 
Kärlek
❤️

Kommentera inlägget här :