"Riktig sommar"

publicerat i Allmänt;

Sommar. Riktig sommar dök upp igår och verkar fortsätta idag! Slipper frysa! Jaaaa!!! :-) Tacksam. <3
Under gårdagens promenad blev vi inbjudna på kaffe hos kära grannar. Mysigt. Hundarna såg ut som två gamla polare när de ibland vandrade tillsammans runt på gården, ibland en och en. Vår hund hittade sin polares tuggben och gnagde upp den. Inga protester från polaren. "Man delar med sig" :-) 



I skogen växer sköna Jungfru Marie Nycklar.



Det finns en jobbig sak som ökar under sommarmånaderna. Jag tänker på inbrotten. Jag känner två par som haft inbrott i sina villor den senaste tiden. Ena paret var bortresta när det inträffade, det andra paret var hemma och låg och sov under inbrottet...så fruktansvärt obehagligt!!!
Jag blir så förbannad å deras vägnar. Det hjälper inte dem men ändå. 

Två gånger har jag utsatts för inbrottsförsök. Båda gångerna blev de troligen avbrutna. Båda gångerna var jag/vi bara borta en kort stund. Känslan av att ha blivit iakttagen, att någon haft kontroll...hu, jag mår dåligt bara av att tänka på det..

Ett bra och fungerande larm är nog ett måste idag. 
Tanken på att man under min barndom låste ytterdörren och la nyckeln under en sten eller rent av hängde upp den på en spik bredvid dörren...känns väldigt overklig nu...
Undrar varför man ens låste? 

Självklart skedde det inbrott även då! Tjuvar har alltid funnits.





De trippar omkring på gräsmattan. Den lilla och den stora. Den lilla ger ifrån sig lite pipande. Den stora har en mask i näbben. Det verkar som den stora försöker få den lilla att själv leta mask. Efter en stund ger den upp och går fram och matar den lilla. 
Sädesärlorna. <3
Jag tittar intresserat på från distans . Antar att det är mor och unge. Eller far?

(Tyvärr inget foto på denna händelse...)

Jag har idag via video på Fb följt delar av Mångfaldsparaden i Visby. Så mycket kärlek! Och så då nazisterna som skrek ut sina människofientliga budskap...Får man skrika vad som helst numera? Hets mot folkgrupp, har vi tagit bort den lagen? :-(

Och i Hamburg, där jag bodde som liten, är det stora demonstrationer, protester, upplopp...

Och här sitter jag i en solstol med humlesurr och fantastisk grönska omkring mig. Tacksam över att få vara jag och att vara just här just nu.

 

Min vackra ängel som jag fick som gåva. Den är mer ljusblå i verkligheten. <3

Det är lite svårt att tro på Änglar ibland. Men jag vet att de finns där. <3


Kärleksljus och Hoppfullheter
❤️

Kommentera inlägget här :