Rödklöver och tacksamhet

publicerat i Allmänt;

En av gåvorna till min och makens 30-åriga bröllopsdag var en fin bricka full med "godsaker". Med tema: Italien! 
Igår hade vi en första "Italienkväll" i växthuset. Vi blandade i lite "svenska" gåvor också och ett vin från Tyskland. ;-) Allt var så mysigt och gott! 
Tacksamma. <3 <3


Rödklövern. En av mina favoritblommor. Tack och lov hann jag plocka några stora, vackra idag innan en stor gul jättemaskin kom och körde ner dem. Jag förstår inte varför de inte kan få blomma färdigt innan man rensar dikeskanten på de de här småvägarna här ute. :-(


Rödklöver, ängsklocka, blåklocka och prästkrage...bye bye...grrr!!!

Nu är väl festen slut. I Almedalen alltså. Jag är tacksam för alla som ställde upp och demonstrerade för mångfald. Mot nazismen. Nästa år blir det valtal. Valfläsk. Löften. 
Äh, vi tar det då...

AKB säger att hon vill bli nästa statsminister. Jag skulle bli mycket förvånad om hon överhuvudtaget är kvar som partiledare om ett år. Fast man vet ju aldrig...det svänger fort i politiken ibland...andra gånger går det väldigt trööögt...



Gårdagens frågetecken har rätats ut. Det här är en Läkevänderot! :-) 

Min svåger har alltid besked. :-) 




Dramatisk och vacker himmel idag

Ikväll regnar det och månen är full. 

Kärleksljus och Hoppfullheter

❤️

Kommentera inlägget här :