Tårtkalas och början på något nytt

publicerat i Allmänt;

Ibland bara måste man lämna något gammalt för att öppna upp för nytt. 
För mig handlar det om att släppa gamla trosuppfattningar och andra människors övertygelser för att hitta det som är mitt, det jag egentligen är.
Efter ett klart budskap tvekar jag inte längre. Det är dags Nu! Inga fler ursäkter! :-) 

Vad detta handlar om rent konkret håller jag för mig själv. 
Men jag vet att jag inte är ensam om att inte vilja vara fast i gamla strukturer. Stagnation är farligt enligt mig. Vi utvecklas hela tiden. Om vi vill. Skapelsen är inte fullbordad ;-) 

Idag har vi varit i Vendelsö och firat son och sonhustrus födelsedagar. Att de byggt en stor uteplats, det visste jag, men att den var så stooor det visste jag inte. Fint var det! God tårta och trevlig samvaro. Blir alltid glad av att träffa "släkten". Yngste sonen lämnade vi kvar. Han ska vara med resten av kvällen. Ungdomarnas fest ;-) Vi "gamlingar" får åka hem och lägga oss tidigt ;-) 

Nu är vi hemma. Allt gott, slutet gott :-) 


Ett plåster på såret gör susen! <3

Nu får gamlingen gå och sova. Hi hi...nej, det tar nog en stund innan det blir dags. 


Kärleksljus
❤️

Kommentera inlägget här :