Att göra det lilla man kan

publicerat i Allmänt;

Simsalabim
Abrakadabra
Hokus Pokus
!!!
Svänger mitt trollspö
Magi
Stjärnglitter glimrar
Jag är en magiker
En fe
En häxa
En trollkona! 

Nej...men jag önskar att jag var, jag önskar att jag kunde...

Förändra
Förvandla

Strålglans
Magi
Trolldom

Jag får nöja mig med att försöka göra skillnad,
Lyssna på någon, verkligen lyssna
Bidra med en liten summa till någon som verkligen behöver det
Skriva om viktiga saker
Uppmuntra så gott jag kan
Skapa möjligheter utifrån mitt liv
Sprida ljus och hopp

Det där med att "göra det lilla man kan", det är nog ganska viktigt. Och ibland måste det få vara tillräckligt. 


Jag börjar tycka att det är lite mystiskt att vi tycker att det är värmebölja så fort solen tittar fram och temperaturen kryper upp till hela + 17 grader!  ;-) 

Eller mystiskt är det ju inte. Inte alls. Det är inte första sommaren det är så här. Och definitivt inte sista.

Men idag var det drygt 17 grader och det gick bra att sitta ute och prata och fika och sola. Om man satt i lä. 

Plocka ihop-dag. Plocka fram igen-dag. (Var stoppade vi undan den? ;-)
Städa-dag. Klippa gräset-dag. Packa-dag. Försöka hinna med att vila-dag...

En bra dag. Ikväll blir det jordgubbar och lite skumpa. Skål! :-) 


Färila kyrka. Från resan igår.

I morgon är det dags för... nej, det tar vi i morgon ;-)



Rosenbusken är fantastisk i år! <3

NAMASTE

❤️

Kommentera inlägget här :