Doften av såpa

publicerat i Allmänt;

Det doftar såpa i gamla huset. Renskurade trägolv. Finns det något som doftar renare än just såpa? Love it <3

Det är mulet här och det regnar från och till. Men ovanligt stilla. Det känns skönt. 
Maken klipper gräsmattan...igen...det var bara några få dagar sen sist. Gräset växer så fort. 

I år saknar jag äppelblommen. Varken det gamla eller de nya äppelträden har blommat. Antar att det har med den märkliga upp-och-ner-och-upp-våren. Temperaturmässigt alltså... :-(

Hörde att det regn som kommit ändå inte förbättrat grundvattennivån. Så det är sparsamhet som gäller! Det gäller att tänka i nya banor och inte ta vattnet för givet. 

Som vanligt har jag mina funderingar ;-) 

Varför har en politiker behov av att gå ut i media och berätta varför hon inte ger tiggare pengar? 
Vad skulle hon säga till en tiggare om varför hon inte ger? "Jo, du förstår, jag jobbar för långsiktiga lösningar i ditt hemland. Jag kan inte ge dig något nu i din akuta situation för då kommer du bara tillbaka hit och tigger"...???!!!???

Suck..



Ljuva grönska

Hoppas att det inte regnar på alla festligheter som nu är. Alla studenter, alla avslutningar. 

Själv tog jag studenten, en solig dag för...äh, en väldig massa år sen ;-) 

Tack för att du ville läsa!
Kärleksljus och en massa hoppfullheter! 
❤️

Kommentera inlägget här :