Fixa!

publicerat i Allmänt;
Från i måndags. Läcker molntopp :-)

Jag skriver ner en "att-göra-lista" för att bli mer fokuserad. "Fixa!" skriver jag som rubrik. Stannar upp. Usch, vad det ser "hårt och strängt" ut, tänker jag. Kanske ska byta ut utropstecknet mot en "glad gubbe"? ...som om det skulle kännas bättre då? ;-) Milda makter! Är jag inte lite väl högkänslig nu? (Jag är högkänslig och det är något bra!) Eller har jag fått för mycket av "positivt tänk" i mig? Ha ha, hi hi..
Och hur var det nu med fokus???
Okey! 
FIXA! 
(Vad var det nu jag skulle fixa?....;-)

Rönnen blommar :-)

Vid tvåtiden skulle det enligt prognosen ske den enda "ljusglimten" denna dag. Det skulle bli "molnigt" istället för "mulet" ;-) Så vi gick en längre promenad då. När vi vände hemåt igen mörknade det och det började regna. Hm...ingen "ljusglimt" idag...


Skönhet

Nu gör det inget att det regnar. Allt fixande ska ske inomhus. :-) Och maken släktforskar. Inomhus. Ja, man kan släktforska utomhus, springa runt på kyrkogårdar och leta gamla gravstenar t ex ;-) 


En del av "fixandet" är nu slutfört. Rensning och städning av garderob t ex. Först nu la vi undan  vintervantar och mössor...hi hi...märks att våren var kall ;-)

Något annat som äntligen slutförts är denna målning...tror jag ;-) Ibland bara måste man bestämma sig... 

Sov du gott i natt? Jag sov ovanligt gott trots att det var fullmåne. Men så hade jag också prövat på min första egna fullmånecermoni. Spännande, fint och mysigt. Tycker att jag lärt mig mycket om Moder Måne under tiden i Månskolan. :-) 


Om du tycker att detta verkar vara flummigt och knasigt så får du det. För mig är detta verkligare än mycket annat :-) 

Önskar dig en fin lördagkväll. 
Och en skön söndag. 

Kärleksljus och en massa Hoppfullheter!
❤️

Kommentera inlägget här :