...och den långa bruna svansen...

publicerat i Allmänt;

Skyfall! Minst sagt. Det dånar, det vräker ner. Helt plötsligt. Försöker förgäves stänga ett fönster på balkongen. Blir blöt om fötterna. Vägar och källare översvämmas. Jag hör musik och kommer ihåg att Håkan Hellström har konsert vid Glasklockorna i kväll. Undrar hur blöta de är som redan köat och väntat i flera timmar? 

Hoppas att det är uppehåll i stan i kväll. 

Själva har vi återvänt till torpet och nu verkar det vara iallafall uppehåll i regnandet. 

När jag tittade ut nyss mot fågelmatarna får jag syn på ett brunt huvud som tittar upp ur en av dem...På med storstövlarna och ut och kolla. Och jodå, mycket riktigt, en av ekorrarna har lyckats få upp taket och dykt ner i mataren... när jag närmar mig flyr korrekompisarna upp i tallarna och djupdykaren försöker frenetiskt ta sig loss. Hen kämpar åt ena hållet och åt andra hållet och precis när jag är framme lyckas hen klämma sig ut och fly. Sitter sen på en gren och viftar med svansen som naturligtvis kommit i kläm...
...."och den långa bruna svansen..." ;-)

Har träffat båda sönerna idag och även hunnit prata med fin vän. Mysigt. <3

Nu tittar maken på fotboll och är minst sagt upprörd. ;-) Över svenskarnas spel... Jag tänker inte citera honom...de orden passar inte här på min positiva blogg...hi hi :-D...

Återstår nu bara att önska en trevlig och skön helg!
Kärleksljus och massor med Hoppfullheter
❤️

Kommentera inlägget här :