Tjohej Sverige <3

publicerat i Allmänt;

Tjohej Sverige! Jag gillar dig! Främst din fantastiska och skiftande natur. Jag gillar de ljusa sommarnätterna. Hagarna, sjöarna, skogarna, bergen, stränderna...
Jag gillar städerna, både de stora och de små. 
Jag gillar friheten, möjligheterna, strävan efter jämlikheten, demokratin, tryggheten...
Folket. Författarna, poeterna, musikerna, konstnärerna, visionärerna. Uppfinnarna. Andligheten. Människorna, de som är öppna och medmänskliga. 
Jag gillar den spännande mångkulturen. 

Men, Sverige, du har förändrats. Nej, inte du, men en del av folket. De vill inte dela med sig av dig till människor som flytt krig och annan ondska. De till och med hatar.
Sverige, hur kunde det bli så?  Vi har ju en värdegrund, om allas lika värde...

Jag hurrar för dig idag, Sverige!
Och så hurrar jag för min make som fyller år idag! 
Jag hurrar för min underbara familj, min släkt och mina vänner. Och hurra för hunden. :-) 

Känner stor tacksamhet över att jag får göra denna jordevandring i detta land. 
Men bär en oro inom mig inför framtiden. 

Idag är idag. 6 juni 2017. Hissa flaggan och var stolt. Och så fortsätter vi kampen för allas lika värde. 

Bygg inga murar - bygg broar
Knyt inte näven - sträck ut en hand 
❤️

Kommentera inlägget här :