Vårlördag

publicerat i Allmänt;

Så kom en lördag att njuta av. Sol och värme. Slask. Precis som det ska vara i mars månad. ;-) Och en fluga som flög mot maken är väl ett gott vårtecken? ;-) 


"Smält min is,
låt min snö
gå i tö;
suckade vintern till våren. "

"Kanhända, kanhända om solen vill,
vi vänta väl ännu en månad till,
så kanske det sker, sjöng våren"

- Gustaf Fröding -

Nej, nej! Stanna kvar kära vår här och nu, säger jag! ;-) 

Ur boken "Plommon till alla barn". Illustration: Lena Anderson
Isen på marken skapar spännande motiv och formationer. Under isen försöker gräset resa sig. Snar så...;-)

Och så hade jag tänkt lägga upp några fina bilder från sjö och torp men det ville inte mobilen...


Hej och hå, inlägg blir det ändå.
Mello ikväll. Bra låtar men dåligt manus för programledarna, men jag tittar ändå. 

Ljus och Kärlek
❤️

Kommentera inlägget här :