Vinterminnen

publicerat i Allmänt;

Sover över starten på Vasaloppet men tittar sen. Spännande slutspurt för herrarna. Svensk glädje för damerna! 

Beundrar alla som åker :-) 

Jag är medveten om att det har varit skid-VM i Lahtis. Men jag har av olika orsaker inte tittat. Läst och förstått att det inte direkt varit Sveriges år...Men är det ändå inte lite tråkigt att det bara är guld som räknas? Kan man få vara lite glad över silver och brons också? ;-)

Mindes idag när jag var barn och åkte skidor. Pappa som vallade. Han såg sig lite som "expert"på det, tror jag. ;-)
Minns också när vi var i Jämtlandsfjällen under sport/påsklovet. Ett år vrickade jag foten och fick åka framför pappa mellan hans skidor för att komma ner. Vi plogade oss ner tillsammans. All denna vita snö. Så vackert det var. Och så snabbt vädret ändrade sig där i fjällvärlden. Särskilt minns jag också när vi var ute på isen och pimplade. Och sen åt vi god röding. :-) Härliga minnen! :-)


Foto från januari. Lite mindre snö nu :-)

Långpromenad blev det i dag. Och hunden fick rasa av sig med sin polare labradoren. :-)


Loreen gick inte till final. Kanske var det ett litet för annorlunda bidrag? Jag gillade skådespelet (showen) men...Jaja...det blir som det blir...;-)

Jag har glömt att berätta att min släkt har berikats med ännu ett litet mirakel. En liten flicka. Välkommen! <3 

Nu är det hockey på TV. Kom igen nu Brynäs!! :-) 

Vi har jobbat en del idag. Känns bra. 
Att orka. :-)
Tacksam. 


Dagens tacksamhetskort från Kreativ Insikt :-)

Fick en fin bok med blanka blad av en av mina systrar nyligen. Den fyller jag nu med "andlighet". Dikter, bilder och budskap som jag vill spara. :-) En personlig bok. 

Framsidan <3

Drömmer om en vecka fylld med goda nyheter. Trump får gärna vara tyst och sluta twittra. ;-) Det är gratis att drömma, eller hur? 


Önskar Dig en god vecka! 
Pax et Bonum
❤️

Kommentera inlägget här :