Ja, ja, ja, äntligen!!!

publicerat i Allmänt;

Nej, jag förstår inte...
Mitt i denna ljusa, varma, härliga vårdag...
Marscherar mörkret på våra gator...

Finns det inte längre några lagar? Lagar om hets mot folkgrupp t ex? Det fanns förr...

Nej, jag förstår inte...

I övrigt har dagen varit fantastisk. Sol och värme. Äntligen! Tack, tack, tack! 
Så mycket fint besök: Citronfjärilar, Påfågelsöga, Sorgmantel, Blåvinge, herr och fru And, padda och alla stora och små fåglar! Räknar inte ekorren som besökare, den verkar ha bosatt sig här. ;-)

Ut på långpromenad i skogen!
Ut på gården med växterna som vilat vinter i gamla stugan! (Tas in på kvällen)
Ut med utemöbler!
Ut och sitta och njuta i solen!

Ja, ja, ja! Äntligen!!!



Överlevande växter och några icke överlevande...
Oj, det blev varmt på en gång för en långhårig vovve ;-)
Groda/padda? Strax efter jag tog kortet, grävde den ner sig i gräsmattan så att bara huvudet stack upp ;-)
Herr och fru And! <3

Hoppas att din helg har varit en fin helg! 

Åter till vardagen. Det är bra det också. Tycker jag. 

Sköna Maj välkommen!!!
Det är inte utan att livsandarna börjar vakna inom en! ;-)

Ikväll är det unicefs barngala. För alla världens barn! <3

Ljus och Kärlek
❤️

Kommentera inlägget här :