Jag - en naiv godhetsapostel

publicerat i Allmänt;

Skulle skriva om karlar idag enligt inlägget igår. Men idag har jag tappat lusten att skriva något överhuvudtaget. Såg på TV4:s inslag om ensamkommande barn och unga som ska utvisas. Och jag grät. När jag såg och hörde kvinnan som berättade om sin pojke som ska deporteras till Afghanistan i morgon. Till en trolig död. I två år har han bott med den här kvinnans familj. Blivit som en av dem. Kastats mellan hopp och förtvivlan. 

Det här är inte det Sverige jag vill att det ska vara...
Det här är inte mänskligt...

Tyck gärna att jag är "blödig/naiv/godhetsknarkare/vänsterextremist" eller något annat som man kallas idag bara för att man är allmänt medmänsklig. (Jag vet att det finns så mycket annat att engagera sig i och för/emot men just nu är detta akut)

Det är så många som engagerar sig, ställer upp frivilligt, kämpar...och så få politiker som bryr sig...Dessvärre är det också många som motarbetar och många som bara ser på...
Vilket Sverige vill de ha? 

Nu kom en hel del ord ändå...lite skönt att få dem ur sig när läget känns hopplöst.

Ändå...störst av allt är Kärleken...det håller jag fast vid, jag den "naiva godhetsaposteln" ;-)

Kärlek

❤️
Visar här några bilder från den varma sköna kvällen igår.

Vid sjön i går kväll <3
Andmamman visade upp sina dunbollar <3

Kommentera inlägget här :