Man är ju optimist ;-)

publicerat i Allmänt;

Har bytt skränande måsar mot sköndrillande småfåglar. Alltså stad och hav mot skog och sjö. Men jag älskar verkligen båda! 

Alltid samma lycka att klara av att vara med på yogan. Nu sommaruppehåll...så nu får man träna själv. "Yoga är färskvara", som vår lärare sa. ;-) 
Snabblunch och sen till frissan. Det är njutning att bli ompysslad. :-)
Och jag är nöjd med resultatet. 

Vinterjackan lämnade jag i stan. Man är ju optimist ;-)


Jag trodde väl aldrig att jag skulle bli glad av att se en Maskros. Men det blev jag idag! Just denna är från förra året. De jag såg idag växte i sprickor i asfalten. Denna växtkraft imponerar! :-)

Skrev häromdagen en text om det här med att våga tänka självständigt, lyssna till hjärtat, välja det goda. 


Så lätt att gå i ingångna skor
Och tro det andra tror
Det pappa sa och vännen tyckte
Fast det bara var ett rykte

Varför våga tänka om
Det är ju vi mot dom
Det är vi som är lika
Svårt att gilla olika

Ändå känns stegen ibland så trötta
Är tankarna och skorna utnötta?
Undrar hur hjärtat mår?
Något skaver, det blir ett sår

Pröva att tänka i nya banor
Testa nya vanor
Det är du som styr ditt liv
Hitta ditt eget driv

Våga ta klivet
Ut i verkliga livet
När kärleken delas
Såret i hjärtat helas

Tag en främling i hand
Knyt nya vänskapsband
Lätta steg i nya skor
Värme i hjärtat bor

NAMASTE 
❤️








Denna har några år på nacken...:-)

Kommentera inlägget här :