Mellan hägg och syren

publicerat i Allmänt;

Inte förrän jag googlade förstod jag sambandet mellan hägg och skomakare...att någon skomakare någon gång i tiden stängt sin verkstad för ledighet den korta tiden "mellan hägg och syren" ;-) 


Häggens blomdoft följer med oss under större delen av vår långa förmiddagspromenad. Doftar gudomligt! 

I diket och vid bäcken växer vackra Kabbelekan. 

Vi promenerar till ett hus som är till salu här i närheten. Går runt och tittar på gården. Mitt på gården finns en gammal brunn. 

Längs med vägen står denna..."totempåle?" ;-)
Idag slog första Pingstliljan ut! <3

Maken jobbar vidare med växthuset. Ibland går jag och hunden dit och inspekterar. 


Denna Kr Himmelfärdsdag blev inte så solig som utlovats men den är ändå ganska varm. 

Hoppas att solen lyst på Dig!

Och på tal om sol: när media är full med tips och råd om hur man ska få "platt mage" lagom till badsäsongen, är det skönt att kolla in Stina Wollters Instagram...man får sola iklädd bikini även om magen är stor och plufsig...och naturligt vacker...så det så!!!:-) 

Vill dela med mig av denna också:


Eller hur? ;-) 


Njut av naturens under nu. Det gör jag. Mellan hägg och syren...;-) 

Ljus och allt gott!
❤️

Kommentera inlägget här :