När masken krackelerar

publicerat i Allmänt;

Det svåra, det man stänger inne, det dolda bakom leenden, bristen på förtroende, skammen som inte jag borde bära...barnet jag var då, barnet inom mig som stängde dörren..."För allt var ju alltid mitt fel"...


När masken krackelerar
När tårarna bara rinner
När hatet inte längre går att stänga in
När det krampaktigt dolda av hänsyn till andra plötsligt släpper taget
Fördämningarna brister
Orden stakar sig men de kommer ut
Det som drabbade mig för så längesen
Det som kränkte mig och gav mig sår för livet
Hatet mot den som gjorde det
Vart var Gud då? En Gud som lät det ske...
All denna hänsyn till andra, inte störa, rädslan för att inte bli trodd
Bristen på förtroendet för vuxna anhöriga
Fördämningarna brister, krampen släpper, masken krackelerar...
Befriande tårar
Ärren blir kvar för alltid 

För allt var ju alltid mitt fel...

Det jag vet i dag, visste jag inte då. Att felet inte var mitt, det visste jag inte då...

Och nu när jag vet är allt för sent...För upprättelse...

Vetskapen om att jag aldrig skulle blivit trodd är det som gör mest ont...

"Allt vad ni gör mot en av dessa mina minsta, det gör ni också mot mig", lär Jesus ha sagt. Men de fromma verkade inte ta till sig dessa ord. 
Falskhet är det värsta jag vet! 

————

Ovanstående text skrev jag för 23 veckor sedan...

Nu kände jag att det var dags att publicera. Nu när fördämningarna brast för så många i och med me too. Det är starka energier som nu släpps fria. Sanningarna kommer upp i ljuset. Trollen spricker. 

Jag vill inte hämnas. Jag vill att män lyssnar. Jag vill att förändring sker. Ett nej är alltid ett nej. Min kropp är min kropp. Och alla de som tysta sett på när flickor och kvinnor antastats...alla de som tystat offret...alla de som inte vill lyssna...de bär skammen...
Respekt! Respekt...ska det vara så svårt???



Jag har inga nya foton på den vackra frosten vi har runt omkring mig. Sen igår är jag däckad i något som kan liknas vid magsjuka men som för mig är en del av fibromyalgin. 

Totalt slut, vill bara sova. 

Gläds åt gluggarna i molntäcket :-) Solstrålar in genom fönstret. 

Trevlig Helg önskar jag Dig! 
Solstrålar
❤️

Kommentera inlägget här :