Nyinflyttade

publicerat i Allmänt;

Äntligen lite varmare. Och sol. :-) Kall vind, men just nu är jag nöjd ändå. 

Ett fågelpar har flyttat in i en av holkarna. Hinner aldrig se vilken sorts fågel det är. Riktigt små är de. 

Från boken "Naturdagbok" M Bastin

Igår hade jag så mycket jag ville dela med mig av men då kom jag inte ens in på sidan...det är inte alltid täckningen är så bra här i skogen...seeegt....


Idag tryter orden. Kropp och knopp är inte i balans. Inte själen heller. 
Jobbat i stan och hämtat prylar. I morgon kommer hon: barnbarnet. :-)

Precis som alla andra känner jag med de anhöriga till Tova 19 år, som nu hittats mördad. R.I.P Tova.

Som väntat flödar nätet av hat och mer eller mindre skrämmande teorier  och lögner. Otäckt. Gruppen "jagärhär" har fullt upp idag att få lite sans och reson i kommentarsfälten. 

Intressanta ämnen på Vetenskapens Värld i går på tvåan. Äta insekter i framtiden hoppas jag slippa. Men det är mycket möjligt att det är framtidens föda. ;-) 
Intressantare var det med de nya kunskaperna om de första "invandrarna" i vårt land, de första svenskarna. De hade mörk hudfärg och blå ögon...
Jag är inte förvånad eftersom vi alla har vårt ursprung i Afrika. Men för dem som envist påstår att svenskar är en "egen vit ras" så måste det ju vara svårt att ta till sig detta. Om de nu ens vill veta...;-)

Blev visst fler ord än jag först trodde ;-)
Hoppas snart orka skriva om något som engagerar mig just nu.
"Kommer tid, kommer råd", sa man förr. Kanske det. Och "allt har sin tid", ja, jo...så är det nog. :-)

Var rädd om Dig!
Du är Värdefull!
Ljus och Kärlek
❤️







Kommentera inlägget här :