Hittar och minns

publicerat i Allmänt;
Jag rensar...nu är det pappershögarna eller rättare sagt pappersbergen som får sig en rejäl genomgång. Pappersinsamlingen växer fort och mycket. Jag har suttit på stol, på golv, i soffan och i sängen och rensat. Det händer en del inom en när man rensar. Hittar gamla urklipp och minns...hittar gamla foton och minns...papper från olika jobb, teckningar från dagisbarnen...minns...
Och en massa papper och saker som jag förvånat tittar på och inte varken minns eller förstår varför jag sparat det... ;-) 
Vissa urklipp går snabbt till pappersinsamlingen...allt vill man inte påminnas om...

Det är som en reningsprocess inombords att rensa ur och rensa bort :-) 

Och det tar tid! Jag tar mig den tiden nu. Det känns nödvändigt. Jag kanske döstädar? 

Någon som behöver anteckningsblock? Jag har mängder. Stora och små ;-) Själv antecknar jag i stort sett bara i mobilen. 

Det papperslösa samhället. Undrar om det någonsin kommer existera? 

Det klassiska skämtet: "kan jag kasta det här? Javisst, men ta en kopia först för säkerhets skull".
Det känns stundom aktuellt även idag...:-))

(null)

(null)

(null)
Nu har liljorna i buketten slagit ut! <3

Hittade den här dikten bland urklippen om Feng Shui:
(null)

Jag återvänder nu till pappersbergen ;-)

NAMASTE
❤️

Taggar: #rensar#minns#detpapperslösasamhället;

Kommentera inlägget här :