Vardagens skönheter

publicerat i Allmänt;

Det fortsätter att regna...och regna...och regna...

Okey! Sluta klaga! Okey! Jag försöker ;-)
Jobbar och ”pluggar” (Örtkursen) inne i stugvärmen. 
Lampan får lysa hela dagen...

Det går ingen nöd på mig. Såna här dagar när jag märker att det är lätt att klaga och gnälla försöker jag ”tänka tvärtom”. I jämförelse med alla människor som lider så lever jag i paradiset. Så är det!  

Jag ser mig omkring och tänker: finns det något vackert att fota inomhus när nu vädret inte tillåter att plåta utomhus. Och visst finns det där! De där vackra mönstren i saker omkring oss som vi inte längre ”ser” för att vi är så vana vid dem. :-)

Som lock på gamla burkar t ex:

Och vanliga glasassietter:

Och den här skönheten förstås:


Hunden som tycker att det är skönare att ligga och sova på kudden hela dagen än att gå ut i det blöta :-)

Nu lite mat, tycker både hunden och jag. Hm...mest hunden tror jag ;-)


Vardagens skönheter. Jag skall upptäcka fler!

Var rädd om dig i höstmörkret och höstrusket! 

Kärleksljus
❤️

Kommentera inlägget här :