Som ett smycke

publicerat i Allmänt;
Som ett smycke :-)

Ibland får jag syn på något som jag känner att ”den/det vill jag ha”... När en nära och kär vän lägger ut bilder på en gammal symaskin så...”ja’ vill ha!”

Inte för att absolut sy på utan för att den är så vacker och passar in i miljön i torpet. 

Tänk vad man la ner tid på att utsmycka även bruksmaskiner förr :-)

Den här vackra maskinen har som allt annat gammalt sin egen historia. Den historien tillhör min vän. Hon har delat med sig till mig och det gör ju symaskinen ännu mer värdefull. Det jag vill berätta är att maskinen inköptes och betalades 1899. 


Till och med kvittona var vackrare förr :-)
Bruksanvisningen finns kvar! :-)

Symaskinen har ännu inte fått sin bestämda plats här hos oss. Den får vänta där i ”salongen” i gamla huset tillsammans med utemöbler och annat till våren. Då ska den få smycka rummet. Jag är så glad för faktum är att en sån här gammal symaskin har jag önskat mig sen jag var barn! 


I övrigt kan jag meddela att min ovälkomna gäst i min kropp, förkylningen, inte släpper taget utan tvärtom, däckar mig. Det gäller att ”gilla läget” men det är inte så lätt. Särskilt inte när barnbarnet fyller 4 år och har kalas i morgon...Jag har packat in presenter i fint ”prinsesspapper” som farfar får ta med sig i morgon. ;-)


Jag och hunden får stanna hemma. 

Undrar hur det kommer gå med demonstrationen och motdemonstration i Göteborg i morgon. Jag hoppas att det inte blir våldsamheter...



Den enda Ringblomman som hann blomma denna sommar...Den är som ett smycke den också <3

Önskar dig en fin helg! 

Kom ihåg att du är värdefull för att du är just Du!
Hoppfullheter
❤️

Kommentera inlägget här :