Av det lilla fröet :-)

publicerat i Allmänt;
Tänk att det blev något så ståtligt av det lilla fröet :-)

Förbaskade sjukdom...
Jag trivdes med att orka och kunna, tiden mellan skoven. 

Det blåser ute. Parasollet i bordet snurrar runt som en karusell i vinden. En stol har blåst omkull. Solrosen kämpar med att hålla sig uppe. På nyklippta gräsmattan landar gula löv. Himlen är grå och temperaturen letar sig inte över 13-gradersstrecket. 

Hur mycket ska vi "hösta"? Resonerar maken och jag om. Vi vill ju inte...men vi borde...men kanske ändå att det kommer fina dagar...kanske inte...kanske bäst att...

Maken och hunden långpromenerar utan mig idag. Min kropp säger stopp. Och själen gråter...jag vänjer mig aldrig...men jag kapitulerar och kryper ner under filten. 

Värktabletten får lindra smärtorna, sen ska jag jobba lite. 

De vackra stenarna på pappas grav <3

Nu har jag både jobbat och "höstat" lite. Händerna är kalla. Konstaterar att många av tomaterna inte ens kommer att hinna rodna. Får vara glad över det som blev. En strimma sol tittar in genom fönstret. 

En fin kväll önskar jag Dig!
Tack för att du ville vara här en stund. 
Kärleksljus och Hoppfullheter
❤️

Kommentera inlägget här :