Det som lyser upp

publicerat i Allmänt;

Börjar med en rättelse. En dubbelrättelse: jag köpte mitt nya fina vattenfall på Solkristallen i Visby. Och inget annat ;-))

Dagens väder: regn
För att förstå hur utbrett område som drabbas av orkanen Irma, kan man på Aftonbladet klicka på en världskarta på vilket land man vill och se hur orkanen skulle drabba där. Jag klickade på Sverige. Chockartat stort område. Och om man lägger till styrkan som är för enorm för att förstå, ja, då får man ett hum om vad som sker...stackars människor! 

Fick igår kontakt med min yngsta syster som reser runt i Centralamerika. "Det var lugnt", sa hon, "där hon är nu"...Tack och lov för det! <3

Bläddrar i Bokspegeln och finner många intressanta böcker men fastnar speciellt för en bok som handlar om en journalist vid namn Ester Blenda Nordström. Konstaterar att jag aldrig hört talas om denna intressanta pionjär. Har du? Blir så beklämd av att så många betydande kvinnor aldrig nämns i historieböckerna...

Med jämna mellanrum eller snarare ojämna mellanrum får vi för oss att möblera om. Idag har maken tagit ett rum i besiktning för att "göra om"...Jag hör hur han flyttar på grejer och möbler och hur dammsugaren går igång och stängs av. Nyfiken kikar jag in ibland. "Hur går det?" Maken funderar. Kliar sig i håret och funderar...
Forts följer...tror jag...

Bilderna är tagna under vår höstpromenad i vårt vackra bostadsområde i havsbandet :-)
Undrar vem som målat detta fina vikingaskepp?
Älskar dessa vackra Pilar!

Det må vara mulet och emellanåt regnigt men höstprakten, alla färgerna lyser upp tillvaron. Tycker jag. :-)


Kärleksljus 
❤️

Kommentera inlägget här :