Dimridå och Skördemåne

publicerat i Allmänt;
Moder Måne i måndagskväll. Det såg ut som om hon försvann ner bakom ett berg, men det var inget vanligt berg, det var ett "molnberg" ;-)
Så här vackert var det på himlen igår kväll <3
Och ikväll är det fullmåne. Skördemåne. <3

Jag lovar, jag försöker orka...ta mig ur sängen, klä på mig, äta mat, läsa nyheter, samtala, besluta saker, ta ställning...men det är inte lätt när hela kroppen värker, energin runnit ur och man tvingas in i dimridån...

Ja, så är läget...;-) 


"Kurre" har en väldigt yvig svans ;-) Det ser nästan ut som två ekorrar men det är en ;-)
De fantastiska pelargonerna blommar ännu. Så praktfulla. :-)

Jag blev tvungen att dra ner på promenerandet. Varannan dag försöker jag med nu. Igår blev det skogspromenad. I början på stigen står denna glada gubbe. Han är lite "fräck" men just nu har han fått ett löv som skydd ;-)!

Det är så vackert i skogen

Detta var vad jag orkade med just nu.  Glad över att överhuvudtaget orka något. ;-) Nu vila. I morgon till frissan. Hoppas jag. 


Och jo, jag kommer nog att se på programmet "Meningen med livet" ikväll. Stefan Einhorns tur att filosofera. Han brukar ha intressanta saker att berätta. :-) 

Kärleksljus
❤️

Kommentera inlägget här :