Krympande jeans

publicerat i Allmänt;

Tisdag. Sista veckan i september. Dunderförkyld. Efter lunch åkte vi hit ut till torpet. I skogen. Det är tyst och stilla och väldigt mycket höst. Kort promenad. Och nu ligger jag här i soffan och njuter av en sprakande brasa. Och nyser. Och hostar. Och ömsom fryser och ömsom svettas. Huvudet är tungt som en tegelsten. Ögonen rinner. Det är vad jag kallar en klassisk förkylning! 
Så det är övergående. :-) 

Jag älskar de här söta Astrarna som blommar så fint när de flesta andra är överblommade :-)

Solen? Någon som sett solen? Vi fick några mycket korta solögonblick här idag. Det var allt. Efter en solfattig sommar behöver vi en solig höst! 

Jag klagar inte på värmen. Det är samma grader nu som under sommaren,  + 15. Sommarvärme alltså! ;-) 

Nej, nu får jag sluta skriva om vädret. Risken finns att jag blir cynisk...eller deppig...;-) 

 Atjoo på det!





Sommarminne. Gotland.
Sommarminne. I Visby

Skönt att ha sommarminnen att frossa i. 

Bara ett till:

Raukar på Fårö

Slut på frosseriet! Nu är Nu! ;-) 

Maken har lagt fram två par gamla jeans som är mina. "Ska du ha dem eller lämna bort dem?" undrar han. Jag lyfter på mitt tunga huvud. "Ähum, jag vet inte"...orkar inte ta beslut just nu...eller rättare sagt, jag ids inte prova dem...fast å andra sidan, jag vet nog redan svaret, de "har nog krympt", så de ska lämnas bort...;-)) 
Välfärdsproblem...vad bra jag har det som just för stunden inte har större problem än "krympande jeans"...

Tacksam över de små överkomliga problemen och en klassisk förkylning...det hade kunnat vara så väldigt mycket värre...

Atjoo på det! :-) 

Var inte rädd men var rädd om Dig!
Kärleksljus
❤️

Kommentera inlägget här :