Obrukbar

publicerat i Allmänt;
Jag har sovit i 12 timmar, med ett par ytterst korta avbrott. Och jag skäms inte ett dugg för detta. Jag behövde det! Har drömt mycket men drömmarna flyr undan när jag försöker greppa och minnas dem. Kan bara hoppas att bearbetning skett med läkning som resultat. <3

Konstaterar att alla intressanta kurser och evenemang inträffar när jag är på Gotland. Varför just då? Tänker jag först. Sen tänker jag om. Det är helt enkelt inte meningen att jag ska vara med på detta då. Jag ska vara på Gotland just då. 
Nej, ingen "slump"!  Eller något konstigt och okontrollerbart "öde"! :-) Det bara helt enkelt är som det ska vara. 
(null)

Det blåser kraftigt ute och det ska regna sägs det. 
"Vårvindrar friska, leka och viska"...nja, friska är de nog, leker ja med fjolårslöven, viskar, nej dånar! :-)

Jag har bäddat sängen men lägger mig under en filt och är en latmask idag. Ögonlocken faller igen. Vinden dånar därute. Försöker att inte ha dåligt samvete för att jag inte är normal. Jag är trött, förbannat trött. Och onyttig och obrukbar och icke lönsam. Det är sanningen sett genom vår samhällssyn. Det tär på en, detta synsätt men det är som det är...jag är ingen robot...

Må Du ha styrka för Din dag!
❤️

Taggar: #obrukbar#12timmarssömn#ickelönsam#vårvindar;

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lotta:

Tröttheten känns förlamande, men den är ingen latmask !
Tröttheten är ok, men tråkig.
Tröttheten kräver vila och ska så få göra.

Varje dag har sin rytm, ibland stämmer inte dagens rytm med den egena viljan, när tröttheten kräver sitt.

Rytmen och viljan hittar tillbaka till varandra, när så är dags.

Kram


Svar: Ja, min vän, du har så rätt. Önskar att alla tänkte så. Att alla förstod. Tack för dina ord, de värmer och ger hopp ❤️
Lavendelmamma

Kommentera inlägget här :