Tacksamhetens våg

publicerat i Allmänt;
Jag vet att jag låter tradig och tjatig, men du vet det där med tacksamhet..(igen...)
Jag behöver i alla fall påminnas ibland om hur bra jag har det...

Efter gårdagens "När livet vänder" satt jag stilla en stund och lät tacksamhetens våg gå igenom mig, skölja över mig, värma mig. 

Vet inte om Du såg programmet, men det handlade om en mamma som för 14 år sedan födde en flicka. Flickan föddes med en hjärnskada.Hon kan varken se, tala eller gå. Mamman delade med sig av sin berättelse, om chocken, oron, begränsningarna men också om glädjen och möjligheterna. Om att lära sig att inte ta något för givet och att ta vara på och leva i nuet. En stark berättelse om kärlek. 

Det där med att "fånga dagen" är ju inte bara ett uttryck. Det är heller inget att stressa upp sig för. Det handlar om att ta vara på och uppskatta det man har och göra det bästa av det. Så gott man kan. 

Jag tränar på det ;-) Även när jag, som idag, har väldig värk. Jag tränar på att vara tacksam över att jag har en säng att vila i och tid och möjlighet att vila. Det har inte alla! 

Men...jag är inget "helgon"...jag svär och beklagar mig när värken blir svår. ;-)) Och jag förbannar sjukdomen, trots att jag vet att inget blir bättre för det...;-))
Och dessutom svär jag över vädret trots att jag vet att regnet hjälper till med snösmältningen. 

I natt brakade det till ordentligt här utanför. Det var snömassor som äntligen föll ner från taket. :-) 

Den här hittade jag på Fb. Vill dela den med dig. Tycker den är så bra och uttrycker så bra min syn på livet .
(null)

Tack för att du ville läsa! 
❤️

Taggar: #spiritualbeings#tacksamhetensvåg;

Kommentera inlägget här :