Gråta, svära, skrika

publicerat i Allmänt;
När man bränner bilar...vad är det man vill säga då? Är det en protest mot något eller är det rent allmänt jäkelskap? 
Jag bara undrar...
Det är extra otäckt med tanke på att det verkar vara organiserat. 
Ännu vet vi så lite. 

Jag tog en Fb-fri dag idag. Något kom upp som väckte de instängda, djupt liggande såren. Upp till ytan. 
När sånt sker orkar jag bara inte med alla kedjebrev eller hurtiga levnadsråd. Jag gillar Fb, gillar att vara där men som sagt, ibland så...

När man mår dåligt måste man få bli bejakad för just de känslor man har då. Du får gråta, svära, skrika! Just då passar det inte med "ljus i tunneln", "torka tårarna nu", "ny dag - nya tag" osv...Livet är inte bara solsken, ljus och kärlek, tacksamhet..." Livet är ibland rent jävligt faktiskt! Mörkt och grymt. Och vi bär även detta inom oss. Det svarta och det vita och de grå nyanserna. Lika väl som vi har rätt att uttrycka vår glädje och lycka, lika väl måste vi få uttrycka vår sorg och vår ilska. Utan att skada någon annan förstås. 
Fast det blir ju "så dålig stämning"...På något sätt kastas det alltid tillbaks till en själv..."ta inte åt dig", "ryck på axlarna", "låt det bara rinna av"...

Jag ligger inte och slickar mina sår eller går in i en bitterhet, jag bara känner att jag måste få gråta. Det är barnet inom mig som gråter. Så tror jag att det är för många människor. Men vi tillåts inte..."vuxna människan, stå där och lipa"...

Vad är det att vara människa? Har vi rätt att säga till andra att deras känslor är "fel"? Och då menar jag känslor, inte tankar eller åsikter. 

Blev ett mindre "käckt" inlägg idag. Humorlöst och negativt, men ibland bara är det så...

Tack för att du ville läsa.
Frid
❤️
Lite bonus, vår hund har en sån läcker stil:
(null)
❤️
(null)

Och på tal om hundar:
(null)
❤️



Taggar: #gråtasväraskrika#barnetinom#fejjanfridag#bejaka#hundar;

Kommentera inlägget här :