Pride och Ekologisk Kredit

publicerat i Allmänt;
(null)
Vår planet. Vackra moder Jord. 

Vi har ett jordklot att leva på, men vi lever som om vi hade 1,7 jordklot att leva på. Idag, har vi förbrukat jordens resurser. World Overshoot Day...Denna dag inträffar tidigare och tidigare för varje år. I Sverige lever vi som om vi har 4,2 jordklot...Vi lever på ekologisk kredit...Med Malena Ernmans och andra kloka människors ord: vi måste ändra våra vanor...

Man kan bara gå till sig själv: vad gör jag? Vad bidrar jag med? Vilka förändringar kan jag göra?
Jag vet att jag jag bara gör en liten del av det jag borde göra. Men jag har börjat tänka i nya banor. Ett förändrat tankesätt är en början. Om det är något denna sommar lärt mig så är det att man inte kan ta något för givet. 


(null)
Love is love

Kärlek är vår födslorätt. Allas rätt. Synd att vi måste kämpa för den fortfarande. 
Nu hyllar vi Kärleken. Den är störst. 
Denna vecka är det Europride. <3

Ännu en het dag. Med hög luftfuktighet. Så hög att en av våra brandvarnare satte igång att tjuta! Jag sprang som en tok runt i båda husen och kollade om det brann någonstans, men nej, tack och lov, innan jag stängde av varnaren.  Som en "tok"? Nja, nu efteråt förstår jag att jag gjorde det rätta...jag har varit med om brand...

Jag känner stor respekt för både Moder Jord och Broder Eld...

Välkommen Augusti! 
(null)

Respekt
❤️

Taggar: #respekt#enplanet#worldovershootday#europride#kärlek#födslorätt#augusti;

Kommentera inlägget här :