Plocka äpplen

publicerat i Allmänt;
Stjärnhimlen. Så längesedan jag sett den, men i natt lyser den.<3

När vi äntligen kom hem i kväll förväntade jag mig lugna gatan...
Tjohej..vad får jag plötsligt syn på? Jo, ett träd har blåst sönder och en kraftig del av trädet  ligger över vår elkabel...
Maken gör vad han kan, grannar kommer och gör vad de kan...men insikten om att jouren måste kopplas in blir snabbt ett beslut...jouren kommer inte under kvällen. Men vi har ström. 

Och så händer det. Jag snubblar på något märkligt sätt och faller handlöst i trappan till gamla huset. Blåmärken över hela kroppen, sticka  i handen och en väldigt stor bula på vänster ben...
"Oj, farmor, jag förstår att du har ont", säger barnbarnet.

Det har blivit lördag. En vänligare vind och en skön sol på himlen. Bulan på benet har lagt sig men fy vad ont det gör. 
På "schemat" står: äppelplockning och lite annan skörd. Lite pyssel. Och lite lek. 
(null)
Farfar ser lite orolig ut, men allt gick bra ;-)
(null)
Korgen blev full och det finns flera äpplen kvar. <3

Nu har vi skördat vår första gurka som inte alls håller EU-mått ;-) Men däremot "torpetmått" ...;-)
(null)

Vad har vi mer gjort? Jo, pressat blommor. Styvmorsvioler. Och gungat i hängmattan. Izabelle blir sur på mig eftersom jag legat där jättelääänge precis när hon ville ligga där...;-) 

Vi har tittat på ekorrarna och matat fåglarna (och ekorrarna) :-)

Det är skönt i solen idag. Sköna + 22 i skuggan. Jag funderar på om detta är den sista soliga och regnfria dagen på länge nu...kanske, enligt prognosen...
Då får man göra annat än slöa i hängmattan :-)
(null)

Kärleksljus
❤️

Taggar: #plockaäpplen#gurkaitorpetmått#stjärnklarnatt#växtpress#hängmatta;

Kommentera inlägget här :