Skomakarens hus

publicerat i Allmänt;
Det börjar kännas nu att man varit uppe sen kvart i 6 i morse och åkt långt...

Men åh, vilken underbar överraskning hotellrummet var! Det är ett helt litet hus. Med utsikt mot Sankt Clemens vackra ruin. Här hade skomakare Westerberg sin verkstad. Köpte detta och några hus till 1918 och flyttade in med sin familj på 8 barn. 
(null)

(null)

(null)
Här kan man intaga sin frukost
(null)

(null)
Mot den smala gränden. Skomakarens verktyg.

Vi följde vår tradition och åkte efter incheckning (vilket trevligt mottagande!) till Gnisvärd. Här är varmt men blåsigt och molnigt. 
(null)
Doften av tång och saltvatten. Ljudet av brusande vågor. Love it <3 Det stärker min själ. 
(null)

Avslutade sen sedvanligt med kinamat. :-)

Trötta och mätta och nöjda.
Försöker få ihop pusslet "träffa släkten" i morgon. Delar av släkten ;-) 

Här som överallt annars är det fullt med valaffischer och valstugor. Tycker nog att de flesta affischerna är intetsägande och en del väl övertydliga, rent obehagliga. 
Men jag är inte här för att engagera mig i valet. Jag är här för att njuta av att bara vara på "min" sagoö. 

Alla har vi väl våra "smultronställen", våra "bara vara ställen". De är viktiga. Jag hoppas att du har ditt ställe. 

Avslutar med en bild på en kram eller "klängmorot" från torpet igår. ;-)
(null)

Hoppfullheter
❤️

Taggar: #ön#egethus#skomakarenshus#sanktclemens#doftavtångochljudetavvågorsbrus#baravara;

Kommentera inlägget här :