Torsdag i torpet

publicerat i Allmänt;
(null)
Vid sjön igår kväll. Spegelblankt. 

Jag springer inte ut i regnet och dansar och jublar längre, speciellt inte när det blixtrar och mullrar...men jag känner mig tacksam över varje droppe som faller.

Det finns alltid böcker som man "borde läsa" enligt andra. Sen lång tid är boken "Omgiven av idioter" en av dem. Nej, jag har inte läst den av den anledningen att när människor berättar om den så känner jag bara: nej! Ännu en bok där man delar in människor i kategorier...Vi är mycket mer komplexa än så. Läste nyss en kommentar från en psykolog angående om hur vetenskaplig den boken är eller inte är...hm...tänkte väl det...inte är...
Boken bör nog läsas som underhållning, inget annat ;-) Har du läst den? Undrar nyfikna jag ;-) 
(null)

Vi gör "ingenting" idag också, mamma och jag. Men vi läser och samtalar :-) 
Maken håller på med projektet som kom av sig: jordkällaren. Men det är jobbigt i värmen...
Yngste sonen är väg hit. Hunden lider i värmen. Försöker hitta sval plats att ligga på. 
Kollar prognosen: + 16 på söndag??? Va???

Burkaförbud infört i Danmark. Kan du detta?
(null)

Min åsikt om detta har jag skrivit om tidigare. Och alla har ju sin uppfattning om rätt eller fel.  Burka är lite skrämmande tycker jag, då man inte får någon ögonkontakt. Hur vida det är fråga om frivillighet eller inte, vet vi nog inte tillräckligt om. Det är säkert väldigt olika. Hijab förstår jag inte alls varför folk retar sig på. 

Via Instagram får jag reda på att mitt barnbarn kan simma nu! Yes! Och hon har ännu inte fyllt 5 år! <3

Allt gott önskar jag Dig som ville titta in och läsa här.   

Kärleksljus
❤️

Taggar: #somringarpavattnet#burka#åska#torsdagitorpet#bok#simmandebarnbarn;

Kommentera inlägget här :