Vindens brus

publicerat i Allmänt;
Lyssnar på vindens brus. Det susar inte idag, det brusar verkligen. Som vågor. Och ljudet kommer och går som i vågor också. 
Träden bockar sig djupt. Jag ser på den stora, höga, vackra björken som står alldeles för nära lilla stugan. Med sorg har jag insett att den måste tas ner...

Packar lite inför resan. Det får bli kläder för alla väder...

Mitt bland alla politiska nyheter (läs: "attacker och tjäbbel") hittar jag en solskenshistoria:
Hunden Molly som är bästis med hästen Sammy. Rädd och mager kom Sammy till ett djurhem. Där Molly har som uppgift att lugna andra djur. På filmen ser man hur de gosar och nu mår Sammy mycket bättre och är lugnare. (Aftonbladet)
<3
Healing <3

Ännu en fantastisk röst har tystnat. RIP Aretha Franklin <3

Har filmat ekorrarna idag. Två av dem. Vet inte om det går att lägga upp här men jag ska göra ett försök...
Nej, det misslyckades...måste lära mig...:-)

En av filmerna finns på Fb. :-)

(null)
Ett äldre kort...söta är de..:-)

Hoppfullheter och Kärleksljus
❤️

Taggar: #vindensbrus#packar#solskenshistoria#arethafranklin#ekorrar;

Kommentera inlägget här :