Vindens sus

publicerat i Allmänt;
Musik
är läkande
Jag känner det när jag ser och lyssnar till Bo Kaspers. Vem kan vara arg eller ledsen till den musiken? 
Och så kom dokumentären om Beatles. Dessa charmiga killar som startade en ungdomsrevolt inom musiken. Man kan ju historien, ändå gav filmen mig nya insikter. 

Tack för musiken! 
Den läker!
Och valet av läkande musik är var och ens egen upplevelse och känsla. Så klart! :) Smaken är som baken som bekant. :-)

Det var i går kväll det. 
Denna eftermiddag har jag åter tagit mig upp i hängmattan och vilar, lyssnar på vindens sus och beundrar molnen. Känner mg så där härligt flummig ;-) Ha ha...
(null)


Tacksam över Fb. Där kan man få svar på frågor via fina vänner. Och plötsligt dyker det upp ett munkrecept! Ja, munkar som man äter alltså! ;-)) Hi hi...

Maken har jobbat från och till med jordkällaren idag. Det blev ju värmebölja igen...

Ekorrarna smackar.  Igår lekte de tafatt här bland träden. De får såna där tokryck ibland, eller "fnatt" eller något sådant. :-) Och de för ett fasligt väsen de små rackarna! 

Det brinner i skogen söder om Östhammar idag. Hoppas att det går snabbt att släcka. 

Denna extrema sommar...den som fortfarande funderar på det där med klimathotet, om det är sant eller inte...har nog svårt att tyda tecken...eller så finns inte viljan. Det är skrämmande men vi kan fortfarande göra något åt det...
Det handlar inte om väder, det handlar om temperaturhöjningen. 
NU och BRÅTTOM är orden som gäller. 

(null)

Nu mörknar molnen här ovanför mig och det blir plötsligt tyst och stilla...regn? Åska?

Dags att gå in tror jag...

Allt gott önskar jag dig
❤️

Taggar: #vindenssus#läkandemusik#vänner#ekorrar#temperaturhöjning#hängmatta;

Kommentera inlägget här :