Jag är stark

publicerat i Allmänt;
Hm...man har ju hört sången om "att segla uppför Fyrisån i en undervattensbåt"....

Undrar om det kommer att dyka upp en u-båt här i Gavleån? ...
Har jag blivit fullständigt knäpp nu? 
Kanske...
Men faktum är att man sett ett och annat i vattnet vid hamnen här...något mystiskt...

Än så länge kan jag ju "skämta" lite om det, precis som vi gör i vårt land när det gäller främmande farkoster. Men handen på hjärtat, en dag kan det visa sig vara på allvar..

Har du varit i en u-båt? Jag har. För en massa år sedan kunde man få gå ombord på en u-båt i Göteborgs hamn. (Det kanske man fortfarande kan?) Jag har inte klaustrofobi, men upplevelsen var klaustrofobisk..


(null)
Balkongtomte ;-)

Regering? I Sverige? Nja.. Kaoset verkar vara permanent..Tillbaka på ruta ett...suck...

10 december. Nobeldagen. 
Jag vet redan nu att när jag ser bilderna från festen med Victoria i galadress, kommer jag minnas henne från mötet i somras. När vi trängdes lite i frukostkön på hotellet. Människan, osminkad i nätt sommarklänning...det är något speciellt med henne. 

Fredspristagarna i år är verkligen värda sitt pris:
(null)
Nadia Murad och Denis Mukwege. <3 <3 "Deras ansträngningar för att bryta användandet av sexuellt våld som ett vapen i krig" , är motiveringen till deras fredspris. 

Det har snöat och det har regnat och nu regnar det igen. 

Läkning pågår inom mig. Det kommer att ta sin tid. När maken och jag igår kväll pratade om allt jag gått igenom förr och nu, tittar maken på mig och säger: "vad stark du är!"
"Ja," hör jag mig själv säga för första gången i mitt liv, "jag är stark"...

Kärleksljus
❤️

Taggar: #fredspristagare#ubåtar#fortsattkaos#balkongtomte#jagärstark;

Kommentera inlägget här :